Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.
100 boekjes, losse papiertjes én een digitale agenda? Dat werkt niet. Kies één agenda/app die je fijn vindt werken en doe daar ALLES in. Veel losse taken? Plan een ‘to-do-blok’ in je agenda met in de notities je to do’s. Zo voorkom je dat je veel losse to do’s van minder dan een half uur in je agenda krijgt.
Kijk hiervoor naar jouw taakomschrijvingen. Wat zijn jouw belangrijkste werkzaamheden? Wat zijn jouw (eigen) doelen? Wat heb je afgesproken met je leidinggevende? Wat zijn de belangrijkste projecten waar je aan werkt en met welke deadlines heb je te maken?
Heb jij veel focus in de ochtend? Plan dan activiteiten die veel focus vragen in de ochtend en de overige taken in de middag. Heb je op dinsdag een overlegdag op kantoor? Plan die dag géén focusblokken, maar plan activiteiten waarbij je jouw collega’s kunt gebruiken of inzetten. Zo ga je deel jij jouw agenda efficiënt in!
Er gebeuren altijd onverwachte dingen. Maak hier in je agenda ruimte voor als dit relevant is voor je werk. Met plan realistisch bedoel ik: idealiter doe je één uur over een klus, maar in de realiteit weet je dat het 1,5 uur duurt. Plan dan gewoon 1,5 uur, dan kijk je er minder tegenop en kom je aan het einde van de dag geen tijd te kort. Ander voorbeeld: Heb je een afspraak waarbij je jezelf moet voorbereiden? Plan dan ook voorbereidingstijd voorafgaand aan de afspraak. Hetzelfde geldt voor reistijd en eventueel evaluatietijd voor jezelf. Zo geef je jezelf de tijd om de afspraak te evalueren of to-do’s uit de afspraak te verwerken in je agenda. Kortom, plan niet te strak achter elkaar. Na 1 uur vergaderen moet je even bijkomen, houd daarmee rekening in je agenda.
Kost het je minder dan 2 minuten? Doe het meteen! Dan hoef je het niet op je to do-lijst te verwerken en kun je het loslaten!
Voorbeeld: een collega stelt je de vraag of je eeeeven een taakje wil overnemen, want drukdruk. (yep, die kennen we) Dat is een mooi moment om je agenda DE vraag te stellen: is er nog ruimte in je agenda?
Heb je een blok voor onverwachtheden gepland die je hiervoor kunt gebruiken? Nee? Heeft het meer prioriteit dan andere de blokken in je agenda? Kun je schuiven met blokken? Nee? Helaas, jij kunt deze collega niet uit de brand helpen. Schuld van jouw agenda. Simpel!
Ben jij op zoek naar een knallende eerste baan? Waar je een kickstart maakt aan je maatschappelijke carrière én een jaar lang begeleid wordt tot echte professional? Bekijk dan onze vacatures
Ben jij op zoek naar een knallende eerste baan? Waar je een kickstart maakt aan je maatschappelijke carrière én een jaar lang begeleid wordt tot echte professional? Bekijk dan onze vacatures
Werken aan diverse milieukwesties die je dagelijks in het nieuws ziet? Ontwikkel je in deze juridische startersfunctie bij de overheid!
Van verzuim tot vitaliteit: in deze veelzijdige HR-rol doe je werk dat ertoe doet!
Wil jij twee weken meewerken aan een leuk en zinvol project bij een grote zorginstelling in Den Haag? Ben jij sociaal, digitaal handig en sta je graag tussen de mensen? Dan is dit jouw kans!
Klaar om aan je carrière te starten? Of wil je graag aan de slag, maar weet je nog niet wat goed bij je past? Vul dan je gegevens in. Onze recruiters zoeken samen met jou naar je perfecte job.
Pim Paddenburg
Jasmijn begon haar carrière bij The New Crew, toen nog Studelta, en werkt nu als interim-manager en -directeur in de zorg, waar ze organisaties helpt groeien met mensgericht leiderschap.
Pim Paddenburg
De zomer is begonnen! Waar sommige collega’s al twijfelen tussen teenslippers en korte broek, worden andere teamleden hier zichtbaar ongemakkelijk van. Waarom ervaar jij als manager of leidinggevende korte broeken of petjes misschien als onprofessioneel? En waarom vindt Generatie Z het juist volkomen normaal?
Pim Paddenburg
Wat begon met een zoektocht naar richting, werd een loopbaan waarin Berend zijn groei vond door telkens nét buiten zijn comfortzone te stappen. Van zijn eerste stappen in consultancy via The New Crew, naar zijn huidige rol als directeur in de ggz: leren, durven en ruimte geven aan ontwikkeling zijn rode draden in zijn verhaal.