Wat is een inspiratiesessie?

In onze inspiratiesessies nemen we je mee in alles over Generatie Z. Wie ze zijn, wat ze kenmerkt en hoe kan je ze bereiken. We zoomen in op hoe jij deze vluchtige en ongrijpbare generatie succesvol in kan zetten om je organisatie te vernieuwen. Je leert: 

  • Hoe je starters uit Generatie Z kan bereiken en werven in deze krappe arbeidsmarkt
  • Hoe je Generatie Z aan je organisatie bindt en zorgt dat deze starters langdurig bij je blijven werken
  • Hoe je effectief met Generatie Z communiceert en wat je nodig hebt ze optimaal te ondersteunen

Wat is een inspiratiesessie?

In onze inspiratiesessies nemen we je mee in alles over Generatie Z. Wie ze zijn, wat ze kenmerkt en hoe kan je ze bereiken. We zoomen in op hoe jij deze vluchtige en ongrijpbare generatie succesvol in kan zetten om je organisatie te vernieuwen. Je leert: 

  • Hoe je starters uit Generatie Z kan bereiken en werven in deze krappe arbeidsmarkt
  • Hoe je Generatie Z aan je organisatie bindt en zorgt dat deze starters langdurig bij je blijven werken
  • Hoe je effectief met Generatie Z communiceert en wat je nodig hebt ze optimaal te ondersteunen

Wat houdt een inspiratiesessie in?

We kijken met jou naar de vraag die je hebt op het gebied van Generatie Z. Wil jij jouw recruiters opleiden om Generatie Z succesvol te werven? Geen probleem. Liever je leidinggevenden de kennis en tools geven om efficiënter met Generatie Z te werken? Wordt geregeld. Waar je behoefte ook ligt, met een inspiratiesessie geven wij de antwoorden die je nodig hebt.

Aan de hand van jouw behoefte vinden we een passende invulling om jouw organisatie klaar te stomen voor Generatie Z. Een lezing, workshop of andere vorm - met een inspiratiesessie krijg jij alle nodige kennis, tools en technieken om Generatie Z aan je organisatie te binden.

Gen Z: wie zijn ze?

Gen Z (geboren tussen 1996 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op (in 2022 maximaal 26 jaar). Zij geven vorm aan de maatschappij en gaan die stap voor stap overnemen. Wat drijft hen? Hoe denken ze over de wereld? Hoe stimuleer je hun talent? Hoe ga je als werkgever en leidinggevende nu om met deze generaties?
Deze jongeren willen veel, snel en zijn daardoor ook gevoelig voor (zelf opgelegde) druk. Ze hebben van hun ouders meegekregen dat álles mogelijk is en dat je alles moet kunnen bespreken. Ze kennen geen wereld zonder internet en leven in een 24-uurseconomie met maar weinig beperkingen. Door de snelheid van technologie zijn zij gewend aan een constante bevrediging van hun behoeften. Tegelijk hebben ze de financiële crisis meegemaakt, zien ze dat de aarde langzaam kapot gaat en hebben ze een torenhoge studieschuld.

Spreker

Martijn van Rossum. Eigenaar van The New Crew, een arbeidsbemiddelaar voor jonge talenten die verschil willen maken als starter in een maatschappelijke job. The New Crew bemiddelde al 3500 starters bij 300+ opdrachtgevers. En na de match begint het pas; de Crew Class is een ontwikkelingsprogramma waarin ervaren trainers deze jongste generatie werkenden helpen in de eerste stappen in hun carrière. Met groeien, doelen stellen en die bereiken. Martijn wil anderen inspireren en de wereld verbeteren. Impact maken op de wereld en maatschappelijk betrokken organisaties wakker schudden en klaar maken voor een nieuw tijdperk.
Medewerker Spreker Arbeidsbemiddelaar Talenten

Sparren met onze adviseurs

Wil jij meer weten over Generatie Z? Of heb je interesse in een inspiratiesessie? Neem contact op met onze adviseurs en plan een moment in voor een (gratis) adviesgesprek.

Sparren met onze adviseurs

Wil jij meer weten over Generatie Z? Of heb je interesse in een inspiratiesessie? Neem contact op met onze adviseurs en plan een moment in voor een (gratis) adviesgesprek.